Friday, November 27, 2009

PeRC@Y@??!!!




"Abang nak nasihat ni.... Abang sendiri sebagai lelaki yakin dan tenangnya mengakui yang JANGAN PERCAYA LELAKI SERATUS PERATUS!!!!! Betul ni... Tak kisahlah dia sesiapapun kepada adik-adik, tapi tolonglah jangan percaya seratus peratus!!!! Sebab abang sendiri pun tak pernah percaya dengan diri abang!!!"




Kami terus ketawa mendengarkan kata-kata senior kami itu.... Lantas matanya terus beralih kepada punca suara ketawa.... Erkkkkk..... Kantoi terang-terangan......


"Abang cakap betul ni.... Korang baru masuk matrix.... Kat sini hanyalah 0.0000001 peratus je kalau nak dibandingkan dengan dunia luar sana....."


Kami diam di situ.... Kaku dengan kata-kata dia..... Memang Abang senior yang menguruskan kami ketika orientasi di matrix itu sering memberikan pelbagai nasihat selama seminggu tapi tak tersangka pula yang dia sendiri menasihati kami dengan perkara luar alam itu......


Nape ek lelaki susah untuk dipercayai?????? Cuba selidik..... Saya dikelilingi dengan lelaki sejak kecil hingga kini..... Lelaki......


1) Kalau di rumah..... "Siapa yang masak untuk 'lunch'? Mum bertanya ketika dia jauh dari mata..... "Abang...." saya menjawab..... "hah??? Pergi check gas dah tutup ke???? Dapur dah kemas ke?? Tapi kalau saya yang memasak, mum hanya akan tanya...."does it taste good???"


2) Waktu saya dan sepupu-sepupu nak travel sempena dengan cuti panjang..... Dad akan call untuk checking...


Dad: Sape bawa kereta?????


Saya:Idus....


Dad: Pesan kat dia hati-hati..... korang jangan tido pulak.... Nanti dia mengantuk..... Jangan kalut nak sampai cepat..... Jangan bising suruh dia bawa laju.... Kalau ada yang potong just ignore....bla...bla...blaa.....


Tapi kalau saya yang drive.....


Dad:Bawa jangan laju sangat.... Yang lain tu tidur???? Dad dah bank-in duit... Kalau something happen cucuk je ek.... Bye....


Huhuhuhuuuhuuuuhu.......


Raya pun sangat-sangat ketara.... Kalau dad and mum tahu yang menggosok baju Melayu anak-anak teruna mereka itu saya....Mereka hanya senyap.... Tapi kalau dapat tahu yang mereka menggosok sendiri....Pasti saya yang akan diarahkan untuk buat check-up terhadap baju-baju mereka.....


so, lelaki memang tak boleh percaya seratus peratus......


Sedang saya enak mentafsir yang betulke lelaki tak boleh percaya seratus-peratus, tiba-tiba saya mendapat ucapan Salam Aidiladha daripada seorang sahabat... Yang juga lelaki.....Dia juga merupakan seorang yang pernah menawarkan diri untuk menjadi orang penting dalam hidup saya.......Membaca salamnya membuatkan saya teringat kata-katanya ketika saya mengatakan saya tak bersedia untuk itu semua kerana saya sangat budak-budak waktu itu..(dan kini juga.....)


Dia: Kenapa tak terima saya????


Saya: Sebab saya tak sedia untuk itu semua....


Dia: kita dah sekolah menengah dah.... Bukannye budak-budak lagi.....


Saya: Sebab kita masih sekolahlah saya taknak.....


Dia: Ada orang lain????


Saya: Bukan urusan awak......


Lepas beberapa minggu perbualan ini berlaku....Saya mendapat tahu dia menjadi orang penting dalam hidup rakan saya....Maksudnya 'couple'... Dia juga masih kawan saya..... Kami masih lagi berhubung sebagai kawan dan tiada perasaan yang lain......Tapi......


Dia: Sampai bila awak nak seorang?????


Saya: Bila masa pula seorang..... Ni kan ramai????


Dia: Nape tak couple lagi????Nanti nak kawin dengan sape????


Saya: Awak yakin ke awak kawen dengan orang yang awak couple????


Dia: at least saya mencari.......


saya menjulingkan mata saat ini..(@%)


Saya: pape je la.....


Dia: Atau awak tunggu dia?????( Sambil mulut dimuncungkan ke arah seorang pelajar lelaki sekolah kami yang sedang tenang di pintu gol....)


Saya: MEREPEK!!!!


Dia: muhahahahahaha.... Awak blushing.... for the first time....even when I'm proposing u, u r not blushing....but when i start talking about him, u r soooooo blushing.....


Saya: MEREPEK.....Saaaaaaannngggaat merepek...merapu....


No comments:

Post a Comment